Magnus Lundgren har från och med 1 januari 2019 utsetts till nordisk marknadschef i Celsa Steel Service Nordic. Det är en ny tjänst inom bolaget med syfte att stärka den nordiska försäljningsorganisationen.

Lundgren

Magnus Lundgren har varit verksam i bolaget sedan 2003 och kommer senast från rollen som marknadschef för Celsa Steel Service Sverige. Celsa Steel Service har en hög ambitionsnivå när det gäller att utveckla produkt- och tjänsteutbud i syfte att skapa en effektiv byggprocess.

Vi har skapat ett klimat där vi hela tiden tar nya steg framåt. Senaste exemplet är vår satsning på betongkomplementprodukter som tillsammans med svetsade konstruktioner och andra förädlade armeringsprodukter skapar ett tydligt och mätbart mervärde för kunderna, säger Magnus Lundgren.

Celsa Steel Service finns som bolag i varje nordiskt land och omsätter tillsammans ca 3,2 miljarder SEK. Råmaterialet kommer uteslutande från det egna stål- och valsverket i Mo i Rana i Norge med Europas miljövänligaste tillverkning av armeringsstål. Bearbetning och lagerhållning finns på 15 platser i Norden.
– Mycket av framgången ligger i förmågan att samordna våra verksamheter i de nordiska länderna. Vi är en stor spelare i varje land och kan skapa en enorm kraft framåt när vi drar åt samma håll, säger Magnus Lundgren.

Liknande artiklar